Mednarodna razstava starodobnih vozil
AVTO – MOTO – KLASIKA 2024
V dneh od 5.04. do 7.04. 2024 se je v sklopu sejma Lov in Ribolov na Pomurskem sejmu v Gornji Radgoni odvila že sedma po vrsti – mednarodna razstava starodobnih vozil. Organizator razstave je bila Zveza slovenskih društev ljubiteljev starodobnih vozil – Zveza SVS, v sodelovanju s Pomurskim sejmom. Cilj razstave je bil širši javnosti predstaviti starodobna vozila, ki jih sicer hranijo, vzdržujejo in se z njimi tudi občasno vozijo člani ljubiteljskih društev, ki so včlanjeni v Zvezo SVS. Odzvala se je več kot polovica vseh društev oz. klubov, našemu povabilu pa so se odzvali tudi člani nekaterih društev iz sosednjih držav, in sicer iz Hrvaške, Madžarske in Avstrije in Srbije.
Na letošnji razstavi smo lahko občudovali nekatera izjemna starodobna vozila, ki so sicer v javnosti redkeje videna, nekatera pa so bila šele prvič predstavljena. Med njimi velja posebej omeniti izjemen primerek predvojnega osebnega vozila Bugatti T50, ki ga je na ogled pripeljal znani madžarski restavrator in lastnik izjemne zbirke raritetnih starodobnih avtomobilov Istvan Kisapati. Gre za enega izmed najraritetnejših avtomobilov znamke Bugatti, saj so teh T50 izdelali le 65 kosov. Pogonski agregat je 8 valjni DOHC z delovno prostornino 4970 ccm in pogonsko močjo agregata s puhalnikom kar 225 konjskih moči. Takrat je veljal za najmočnejši agregat za cestno izvedbo avtomobila. Edinstvena je tudi karoserijska oblika kupeja, ki ga je leta 1931 izdelala karoserijska delavnica Million Guiet iz Pariza, načrt zanjo pa je izdelal sam tovarniški dirkač te znamke – Pierre de Vizcaya. Oblika avtomobila ponazarja takratni Art déco stil, ki pooseblja glamur in ekstravaganco. Od domačih raritet velja omeniti dvovaljno motorno kolo Tomos z delovno prostornino 175 ccm, izdelanih je bilo le 6 prototipov, razstavljeni je v lasti Srednje tehniške šole iz Kopra in je edini vozni primerek. Razstavljena je bila paleta osmih roadsterjev in kabrioletov znamke Mercedes Benz, ki jih je tovarna proizvajala v obdobju pred drugo svetovno vojno in vse do obdobja novodobnih vozil. S tem je bil nazorno prikazan trend razvoja avtomobilov »zgoraj brez« omenjene tovarne, ki jih imajo v lasti člani Mercedes Benz kluba Slovenije. V društvu Večno mladi iz Šentjurja so razstavili najstarejše dvokolo znamke Puch iz leta 1901 ter najstarejše motorno kolo s prostornino 175 ccm, znamke Laurin & Klement iz leta 1903. Za različne kategorije vozil smo njihovim lastnikom podelili posebne plakete. Vsak sodelujoči lastnik je za svoje razstavljeno vozilo prejel spominsko bakreno značko, društva in nekateri posamezniki pa posebne zahvale za sodelovanje. Lastniki in sovozniki starodobnikov, ki so se pripeljali na obisk razstave na sejmišče, so imeli prost vstop. Vsi starodobničarji smo uživali ob druženju, izmenjavi mnenj, tudi poslušanju predavanja o restavratorskem podvigu mladega restavratorja ter se zabavali ob dobri hrani, žlahtni kapljici ter poslušanju zimzelenih in »zaprašenih« melodij, ki jih je s svojim nastopom pričarala skupina izvrstnih prekmurskih glasbenikov »Prašnati«. Večina sodelujočih se je strinjala, da se čez dve leti, ko bo na sporedu naslednja istoimenska prireditev, ponovno snidemo na tem prizorišču.
Prvi dan:
Drugi dan: