Obvestila
PARK ANTONA CODELLIJA IN ULICA CARLA BENZA
Ljubljana je v soboto, 10. septembra 2016, dobila nov park in novo ulico. Park je poimenovan po slovenskem izumitelju in posebnežu Antonu Codelliju, ulica pa po izdelovalcu prvega avtomobila Carlu Benzu. Oba znamenita moža sta povezana preko avtomobila, saj se je Anton Codelli, kot prvi voznik avtomobila pri nas, v Ljubljano pripeljal 15. novembra 1898 na vozilu Benz Velo.
Pobudo za poimenovanje parka in ulice sta pripravila Mercedes-benz klub Slovenija in Codelli Klub iz Zveze SVS. Prireditev ob poimenovanju se je pričela na Prešernovem trgu z zanimivo razstavo vozil Mercedes, kjer je imel glavno vlogo avto Benz Velo. Veliki zaključek je bil s prerezom vrvice na novi cesti ob novem parku. Vrvico sta prerezala vnukinja Antona Codellija ga. Livija Barbo Reden in ljubljanski župan g. Zoran Janković.
Po Codelliju in Benzu so poimenovali v Ljubljani park in cesto.
http://www.vrhunec.net/2016/09/poimenovanje-parka-in-ceste-po.html?view=timeslide
PREDAVANJE O ALTERNATIVNIH MOTORJIH
Na predvečer svečanega poimenovanja parka Antona Codellija in ulice Carla Benza so Zveza SVS, Mercedes-Benz Klub Slovenija in Codelli klub v veliki sejni sobi mestne hiše v Ljubljani organizirali zanimivo predavanje o alternativnih motorjih z notranjim izgorevanjem.
Predavatelji so podali zanimivo rdečo nit razvoja avtomobilizma od samih začetkov do bodočih motorjev na vodik, s poudarkom na vozilih Mercedes Benz. Zgodovinski trenutek poimenovanja ulice in parka je podal svetovalec MOL g. Jan Skoberne. Kustos Slovenskega etnografskega muzeja g. Marko Frelih je opisal delovanje Antona Codellija v Togu pri postavljanju, takrat največje, radijske postaje. G. Boštjan Čampa je predstavil nove tehnologije motorjev v vozilih izdelovalca Mercedes Benz. G. Simon Levstek je prisotnim pojasnil pomen novih vozil s stališča energije. G. Simon Čretnik iz Društva za električna vozila Slovenija pa je podal svoje izkušnje z uporabo električnega avtomobila. Predavanja je povezoval predsednik Zveze SVS g. Janko Uratnik.
Predstavljena predavanja so bila zelo zanimiva saj so podala marsikatero novost, zanimivo tako za ljubitelje starodobnih vozil, kot za sodobne ljubitelje motorizacije. Sodobni motorji z notranjih izgorevanjem so doživeli izjemen napredek. Še večje spremembe pa bodo povzročili novi, alternativni pogonski motorji. Te spremembe so že pred vrati. Vsi prisotni so si bili enotni, da je takšna predavanja potrebno še organizirati.

NISMO ŠE ZA NA ODPAD

Lep primer udejanjanja sporazuma o sodelovanju med Zvezo SVS in Zvezo za avtošport Slovenije AŠ2005 je tekmovanje starodobnikov na GHD. Člani Codelli Kluba in AMTK že nekaj let sodelujejo na mednarodnih (FIA Historic Hill Climb Championship) gorsko-hitrostnih dirkah v kategoriji »Starodobniki točnost in race«. Člani obeh ekip so za marsikaterega udeleženca in večino organizatorjev zgled urejenosti in discipliniranosti. Prav poseben zgled pa dajejo ostalim tekmovalcem v boxih z dobro voljo in nesebično medsebojno pomočjo, kljub ostremu rivalstvu med tekmovalci in kluboma.
Po sliki sodeč bi marsikdo lahko sklepal, da so vsaj vozniki (skupaj čez 500 let in kilogramov), če že ne njihovi dirkalniki prejkone za odpad, a časi na progah govorijo drugače. Predvem pa nas vse vodi moto ekipe Codelli: »You don`t stop racing because you get old, you get old when you stop racing« (Ne prenehaš z dirkanjem ko ostariš, star postaneš ko nehaš dirkati).
AV
RALLY PEKING TO PARIS TUDI V SLOVENIJI
Udeleženci prestižne prireditve »6th Peking to Paris Motor Challenge 2016« so se 12. junija odpravili na dolgo, naporno in nadvse zanimivo pot po puščavah in brezpotjih daljnega vzhoda od Pekinga do Pariza.
Veliko zanimivih podatkov o udeležencih (Participants), o trasi (Route), poročil (Reports), o rezultatih (Results), o trenutnem položaju vozil po urah in po dnevih (Tracking Cars) in seveda galerijo (Gallery) lepih fotografij, lahko stalno spremljate na spletnem naslovu:
http://www.endurorally.com/pages/the-peking-to-paris-motor-challenge-2016
Dnevna poročila o dogajanju skoraj v živo pa so na spletnem naslovu:
http://www2.endurorally.com/pp2016/reports.html
Posebej bodite pozorni na dogajanje 11. julija, ko bo karavana prišla v Maribor in tam prenočila, 12. julija bo prišla in prenočila v Ljubljani in 13. julija odšla v Italijo.
Pri organizaciji in pri sprejemu udeležencev prireditve sodeluje tudi Zveza SVS, njena društva in člani.
25 LET DRUŠTVA CODELLI
Pred 25 leti se je zbrala skupina ljubiteljev starodobnikov, ki niso hoteli ničesar prepustiti naključju.
Po prvih srečanjih na različnih lokacijah, med katerimi je izstopal lokal Vija-Vaja z njegovim lastnikom, žal prehitro preminulim Jožetom Horjakom, se je izoblikovala ideja po trajnejšem druženju na stalni lokaciji. Ne po naključju so bili za to izbrani prostori Društva AMD Zvezda, na Kavadarski 21 v Ljubljani, ki je ostalo gostitelj vse do danes.
V tistem času tovrstna druženja in delovanje še ni bilo tako razširjeno in množično, zato lahko to obdobje štejemo za pionirstvo veteranstva na slovenskem prostoru. Ob ustanovitvi je bilo potrebno izbrati ime kluba in določiti prednostne naloge. Izbrano je bilo izvirno ime Codelli in za znak pokončen oval v obliki avtomobilskega hladilnika.
30 letni baron Anton Codelli je 15. novembra 1895 pripeljal prvi avtomobil v Ljubljano. To je bil avtomobil BENZ Velo. Da pa je takrat nastajajoči klub lahko prevzel ime barona Codellija je bilo potrebno pridobiti soglasje njegovih pravnih in stvarnih naslednikov. Iznajdljivi ustanovni člani so vzpostavili stik z njegovo nečakinjo, ki je nesebično dovolila uporabo imena svojega sorodnika in nastal je klub Codelli – kasneje CODELLI CLASIC & SPORTS CAR KLUB – KLUB LJUBITELJEV KLASIČNIH IN ŠPORTNIH VOZIL, ali krajše Codelli klub.
V času od ustanovitve pa do danes so klub predstavljali na skupščinah izvoljeni in potrjeni predsedniki:
- VRHUNEC Miha, od začetka 1991 do 1994
- TURŠIČ Milan ( žal že pokojni ) od 1994 do 1998
- DEMŠAR Urban od 1998 do 2002
- URATNIK Janez od 2002. do 2008
- JEŠE Miloš od 2008 do 2016
- PAVLIČ Drago, trenutni predsednik od 1.3.2016 dalje
Klub Codelli danes šteje skupno150 članov, od tega je 30 družinskih članov, ter častnih članov. Klub Codelli je tudi ustanovni član Zveze SVS, ki je bila ob prisotnosti še osmih ustanovnih članov ustanovljena leta 1997.
V času delovanja je društvo Codelli organiziralo nešteto prireditev lokalnega, pa tudi mednarodnega značaja. Že v letu 1991 je bil organiziran prvi Slovenija Classic Maraton, katerega poslanstvo se je obdržalo vse do danes. Kot ena najbolj prepoznavnih pa je prireditev »Nagrada Podutika«, ki je bila vseskozi tudi zelo dobro zastopana z domačo in mednarodno udeležbo.
Po zaslugi prizadevnega prireditelja Jureta se je tudi »Spomladansko kurblanje« na Lučarjevem kalu uvrstilo na koledar tradicionalnih prireditev društva. Tokratno srečanje smo tudi združili z praznovanje 25 obletnice društva.
Ob tej priložnosti vsem iskrene čestitke, še posebno pa vsem predsednikom in ostalim članom, ki so kljub različnim interesom vztrajali in pripomogli,da je klub dočakal spoštovanja vredno obletnico.